Ryggmysteriet fick sin lösning

Jag vaknade idag med en fruktansvärd smärta i ryggen. Inte över hela ryggen utan mer väldigt ont på 3 specifika områden, fast utspridd över hela ryggen.
  Detta trots att jag sov i bra läge, antar jag. Man ser ju inte sig själv när man sover, men...man har det på känn. Jag kunde inte riktigt komma på varför jag hade ont i ryggen. Det syntes som att tillståndet tillkommit utan anledning.
  Dagen fortlöpte med diverse saker men så blev det middag och någon nämnde lekar. I min hjärna sattes som vanligt associationsleken igång och jag kom på att vi hade ju lekt lekar på nyårsafton i Revsund. Då föll polleten ner. Vi körde ju limbo då! Och det hade jag inte gjort sedan...oj, många år. Minns att jag böjde en bra bit på min stackars rygg och att det nog kan vara boven i dramat, "som jag borde ha anat". 
  Kan sådant komma dagen efter-dagen efter? Jag tror skarpt på det, för idag hade jag jäkligt ont. Sånt händer och skönt är väl det, då känner man att man gjort något. Hur skulle det annars vara? 

 Igår natt såg jag klart dubstep-dokumentären "Dubfiles". Bra skit! Fast lite torftig i sin form då den endast består av kvarts långa intervjuer med olika producenter / dj's. Bara rakt av, alla intervjuas i en kvart och inget annat material är med i filmen. Det är bra samtal och man får en bra bild av hur scenen är i England, men det saknas reportage från klubbar, skivaffärer och liknande. Still good tough!


Dagens Damn! : Alicia Keys - Empire State Of Mind Pt. 2
http://www.youtube.com/watch?v=uMS5xQ_V0TQ
Jag vet att det är några veckor gammalt, men av någon outgrundlig anledning har jag inte letat fram den där låten förens ikväll, och den är ju fet. Jag gillar hennes röst som fan och texten är jäkligt nice, speciellt för mina öron då jag fascineras av staden New York. Javisst, staden beskrivs skickligt av åtskilliga rappare men det kan inte bli för mycket för mig. Big up denna låt! 
  Appropå det köpte jag för ett tag sen "Gates of graffiti", en fotobok om graffiti och i denna volym mer exakt graffiti på dörrar, och denna bok innehåller många fina bilder från just New York. Det är väl ingen biggie iofs (haha Biggie, när man talar om N.Y) då hiphop och graffiti föddes där men det är en bok från ett svenskt förlag.
  Detta kanske låter nördigt men jag letar i boken där dom skriver vilka gator bilderna är tagna på för att känna igen ifall dom, gatorna alltså, nämns i någon hiphoplåt.
  Staden har ju som nämnt många kvalitativa gatuskildrare. Raekwon, Mobb Deep, Gangstarr, AZ och Method Man för att nämna några och fan, listan kan göras lång men en personlig favorit är Nasty Nas, fö fa-an! Bäst! 

Ma råkes ! Holla !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0