Nyårsafton bekräftade något jag haft på känn

I skrivande stund är det en halvtimme kvar av den första dagen detta nya, kanske goda, år 2010.
  Jag sitter och tar det lugnt med Ebba Forsbergs nya cd "Ta min vals" i bakgrunden. En skiva med Leonard Cohens låtar på svenska, översatta av Mikael Wiehe. Duon har ju gjort ett album med översättningar av ett antal Bob Dylanlåtar som var (är om det icke slutat existera) fantastiskt, så jag har en del förhoppningar på denna platta. Blir något att berätta mer om efter ett antal genomlyssningar. 
  Yeah.
  But rite 'bout now its 'bout to go down om gårdagen såklart. Jag var på nyårsfest i Revsund hos en kompis med en hel bunt män i skor och kvinnor i skor. Det var riktigt skoj och jag börjar mer och mer att inse att jag nog gillar att dansa. Inget fel med det, men jag tänker på mig själv som den som har ganska långt till sina dancing shoes. Tydligen bara ett gäng öl bort. De senaste tillfällen jag har konsumerat/förbrukat (halsat, alltså) alkohol i en omgivning med lite volym på musiken har jag dansat konstant. Det är en sida jag inte vetat om hos mig själv, fast jag haft den på känn ett tag nu.
  Jag gick loss igår också i ett okänt antal timmar, uppskattningsvis fyra stycken sådana. Kul som attans hade jag också. Ju fler sidor desto bättre böcker? Om mitt liv är en bok, d v s. 
  Det åts middag, lektes med lappar och människor, dansades en hel del som sagt och bastubadades. Stort upp till alla som var där, vissa mer närvarande än andra, för en riktigt kul kväll! 
  
  I går fick jag hem "Dubfiles"; den första (och hittils enda?) dokumentären om dubstep. Tyvärr hann jag inte till slutet men det ska jag göra nu! Mer om den senare. 
  Och för de som sitter och grubblar över att Görda grubblar över dubstep och undrar vad det är kan det kort sammanfattas som en musikstil inom genren elektronisk musik. Den härstammar från grime, den brittiska elektro-versionen av hiphop, och instrumental beatmusik som drum 'n base och breakbeat. Tung sub-bas är det viktigaste kännetecknet. Dubstep kommer avhandlas en del på denna blogg så ni kommer få mer kött på benen och tunga basgångar på hjärnan så småningom! 
 
Tills dess,
Gott nytt år! eller Grått nytt år! (beroende på eran nuvarande syn på mänskligheten) 
Ha't bra va


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0