Kolla recensioner vettja + Mohammed Ali & Dagens dubstep!

Ny dag.
Bra att den började kl 16.
Hmm.

För ett tag sedan spelade Stefan Sundström i Östersund, den 20 december för att vara exakt. Jag har bara lyssnat på hans musik i lite mindre än två år men gillar verkligen karln. 
  Lista över favoritlåtar kan göras väldigt lång men jag måste nämna "Fånmåne", "1900" och "Vissna blommor". Men det är verkligen svårt då han gjort så mycket bra och släppt, ja vad är det, 10 album?
  Saken är den att jag recenserade hans konsert den 20 december för ÖP. Är ni intresserade av att läsa mina tankar om den feta spelningen kan ni göra det här http://op.se/ettan/1.1665881
  Bara dagarna innan var jag på Club Corazon för första gången, och insåg att jag missat något. Corazon kör en gång i månaden och bjuder på både krog och konsert, kan man säga. Jag recenserade även den kvällen för ÖP då poppunkbandet Boris och the Jeltsins, indie-shoegazebandet Mixtapes & Cellmates och lokala arenarockarna I am the parade stod på Studioscenen nere på Storsjöteatern. Det var en trevlig kväll och ni kan läsa mina reflektioner från den här http://op.se/kulturnoje/recensioner/1.1665719

Snabb shit här! Mohammed Ali - Processen
Jag skäms för att jag inte laddade ner det förens för lite mer än en vecka sen. Ärligt. Det är tight, bra, betong och riktig svensk, bra hiphop. Det är så kul att höra i en tid då så mycket i Sverige börjar bli....ja, inte min smak. Men detta är så fett.  

Dagens Dubstep: Dastsik & Excision - Swagga
http://www.youtube.com/watch?v=6p5_cQIhCuk
En tung banger från de två producenterna Datsik och Excision, som sammarbetat på ett par låtar. En annan bra låt av dom är Invaders.
  Men denna är dagens val. Den har funnits uppe på nätet ett tag nu och jag tror den släpptes nu i sommar. 
  Voice samplen är så feet! "Guess I got my swagga back!" och sedan droppar den med en megafläskig basgång som liksom stannar upp efter en takt - det är galet! 
  ...och det finns inget jag hatar mer än att jag inte har denna som mp3a utan endast YouTube. Sämst! Måste hitta den! 
  Denna banger spelades även av norska DJ-duon Izzy & Nizzy när de huserade på Marité för någon månad sedan. Big choon! 
  Kan förstå folk som tycker den är lite väl flippad; att Datsik & Excision bara försöker göra de galnaste ljuden, mest köttiga, och inte bästa dubsteplåten. Men jag tycker inte den är för överdriven, det finns mycket andra låtar som är bättre exempel på detta än denna.

Peace
Love
wONEderstanding
/G.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0