Glad med Depp

Har de senaste dagarna vänt totalt på dygnet. Inget nytt för mig men sista veckan har det gått för långt. Man måste stay productive men det går fan inte som jag håller på nu.  
  Men dessa sena nätter (tidiga morgnar) har gett något bra, film! Jag har sett Gilbert Grape och Chocolat, båda med Johnny fucking Depp. Så bäst. Alltså, fy fan. Drugmovies som Blow och Fear & Loathing in Las Vegas - som borde räcka nog för att säga att han är kung - men sen också "fina" filmer som Gilbert Grape och Chocolat. För att inte nämna alla andra übertunga produktioner han medverkat i...The man who cried!
 Tänkt ha mig en liten Deppvecka här, fast en glad sådan. Höhö. 
 Det blir Ed Wood & Sweeney Todd här närmast! Ej sett dom men är det Depp, är jag pepp.


Dagens tips: Dj Akilles - Best Of 2009 Mixtape 
Snubben spinner efter varje nyårshelg ihop ett mixtape som summerar det gågna året. Nu finns tejpet för 2009 uppe på hans blogg http://djakilles.wordpress.com/.
  Det innehåller 32 låtar från hiphopscenen som varit mest inflytelserika och populära.
  Akilles valde detta året att fokusera på låtar från Amerika, och hade jag gjort en liknande mix hade jag slängt in mer svenskt. Men det är ändå ett bra tape för att summera hiphop år 2009. 
  Riktigt gött faktiskt. Personliga favoriter för förra året som Eminem, vars vers på "Forever" är så snuskigt fet, Ågren, Kid Kudi och Ken dyker upp.
  För alla som hatar Lady Gaga's "Pokerface" och inte hört Kid Kudis låt "Make her say" bör kolla in den då "Pokerface" samplas på den. Old news but still good news! Tänk att Kanye kan hooka minimalistiska beats, som ändå är så feta. 
  Själv saknar jag spår från Mohammed Ali. Och Jay-Z's "Empire State Of Mind", men han är ju representerad med en annan låt, "Death Of Autotune". Den kanske är viktigare att inkludera, jag håller med... :)

Stay mean & clean
/G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0