Filminspelning och mera dans. Och grubbel.

Jag gillar att dansa.
Thats it, I said it.
  Just nu verkar det som det i alla fall. Som jag skrev för någon dag sen om filminspelningen och om min lilla roll i kortfilmen "Sista bussen hem" så har det klarats av nu. Vi filmade måndag och tisdag i Ängsmon. 
  Det roliga är att killen jag är skulle dansa som faen (hela filmen, i princip, utspelas på en fest) och ja, jag fick stå och dansa i 2-3 timmar tror jag totalt igår tisdag. Och kul hade vi, haha.  
  
 Grubblade över det här med artister, sångare, rappare, poeter och skådisar för någon dag sen. Vad tjänar det till för kända artister att vika ut sitt hjärta för andra? Fast, måste det tjäna till något? Det kanske måste det för att det ska kännas värt? Men vad är 'värde'? Och när vi alla har olika graderingar av värde och annorlunda uppfattningar om vad som är värdefullt eller inte, blir det otroligt svårt att ha någon slags utilitaristisk överenskommelse om när ett utvikt hjärta är värt eller inte. 
 Vilket värde får dom ut egentligen? Ja, vad får man ut av det? Hur mycket ska dom ge och hur mycket ska dom ta? Och hur vet vi säkert att det är i våra hjärtan våra känslor sitter? 
 De kanske ligger. Som porrskådisar. 
 Men hur säker är det egentligen? Hur vet vi säkert att något som sägs vara säkert verkligen är säkert? Det är i alla fall säkert att Annika Norlin är Säkert! Men vad är då vi, resten? Säkert jätteosäkra säkerligen. Ja, inte vet jag. Jag vet inte. Inte vet jag? Vet jag inte!? Jaså, jag vet inte!? 
 Jodå, det vet jag; att jag inget vet och att jag tappade tråden, och att detta inlägg är slut.

Dagens citat:
"What is the meaning of this
and what is the meaning of that
and whats the reason to even talk about it,
i am stooooneeed" - Kape

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0