Ain't no party like a Ängsmoparty 'cus a Ängsmoparty...


För några dagar sedan skrev jag lite grann om dokumentären "Dubfiles", som jag trodde var
enda dokumentären om dubstep. Men se på fan, där hade jag mer fel än Jan Björklund.
  Jag kom nämligen över dokumentären "Living inside the speaker" igår som gjordes redan 2006.
  I mina ögon var den mer intressant då den innehåller reportage från ett flertal olika
undergroundklubbar i både London och Bristol, scenens två ursprungsstäder.
  Man får även se hur olika producenter gör sina låtar i olika program plus att man
får hänga med till ett företag som pressar dubplates, d v s de limiterade vinylskivorna
som producenterna trycker upp för att kunna lira först på klubben, och man får se hur
en gravering går till. De förklarar hur man tar musiken från en CD och hur en nål ristar
in musiken i en vinylskiva, något jag aldrig hade sett förut. Ett starkt tips för alla
orginal steppas där ute!

Idag började inspelningen av "Sista bussen hem", en kortfilm av Shahriyar Latifzadeh som
gjorde "Kärlek 3000" och som yours truly Görda har en roll i. Det hela började med en casting
strax innan jul och det är jättekul att vara med, även om jag endast har en replik, haha.
 Men som sagt är det en kortfilm, och ja, ni får se när den kommer senare i år.
 Imorgon fortsätter inspelningarna och vi filmar i en kvarterslokal i självaste Ängsmon, hur
äkta är inte det? :) Speciellt då filmen handlar om en fest och "aint no party like a Ängsmoparty
cuz a Ängsmonparty dont stop!"
 
Just nu på skivtallrikarna aka the one's and two's:
1 - Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
2 - Lupe Fiasco - The Cool

Peace out!
Men krig ut
fred in
Holla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0